A koronavírus-járvány miatt elhalasztjuk az Iskolai Sokszínűség Hetét | Sokszínűség Oktatás Munkacsoport

A koronavírus-járvány miatt elhalasztjuk az Iskolai Sokszínűség Hetét

Amíg az Iskolai Sokszínűség Hete segédanyagai készültek, még nem lehetett tudni, várható-e és ha igen, mikorra várható iskolabezárás az országban a koronavírus-járvány miatt, ezért a SOM folyamatosan azért dolgozott, hogy minden anyag elkészüljön időre. A helyzet pénteken megváltozott, és az ország nagy részével együtt mi sem tudjuk, meddig tart a veszélyhelyzet, meddig szükséges kerülni a közösségi érintkezést. Azt viszont lehet tudni, hogy a diákokkal foglalkozó szakembereket nagy kihívás elé állítja a távoktatásra való áttérés. 

A tervezett Iskolai Sokszínűség Hetét, és a nyomtatott segédanyagok (kézikönyvek, szórólapok, matricák, plakátok) postázását ezért elhalasztjuk (valószínűleg őszig), hiszen a program nem távoktatásban igazán működőképes, és mi is próbáljuk elkerülni a fertőzés terjedését. A program pótlásáról természetesen minden érdeklődőt tájékoztatni fogunk.

Az elkövetkező hetekben viszont nagyobb figyelmet fogunk fordítani az online jelenlétre, és az online anyagok (pl. videók) intenzív gyűjtésére, akár diákok, akár tanárok, akár szülők számára hasznos anyagokról legyen szó, sokszínűség és bullying témában.

Addig is, ezen a linken elérhetőek online az idei programra készített kiadványaink, teljes terjedelemben. 

Ezúttal nemcsak tanároknak szóló kézikönyvet állítottunk össze, hanem egy diákoknak szóló kisokost is.  

  • Hogyan beszéljünk sokszínűségről, előítéletekről és kirekesztésről az iskolában? címmel tanároknak és más iskolai szakembereknek gyűjtöttünk (ezúttal főleg általános iskolásoknak való) gyakorlatokat és kisfilm-ajánlókat. Természetesen a SOM-hoz kapcsolódó szervezetek bemutatása is helyett kapott a kiadványban.  

  • Szólalj fel! című kiadványunk leginkább a középiskolás korosztályt célozza meg. Hétköznapi példákkal és párbeszédekkel tarkítva foglalunk össze benne fontos információkat az iskolai zaklatásról és megoldási lehetőségeiről, az előítéletekről és azok hátteréről. 

Bízunk abban, hogy az iskola- tanár- és szülői közösségek összetartásával mindenki egészségesen és biztonságos környezetben fog tudni tanulni, tanítani illetve várakozni a járvány elmúlására. 

A következő hetek kihívásaihoz nagyon sok kitartást és sikert kíván:  

A Sokszínűség Oktatási Munkacsoport

 

Iskolai Sokszínűség Hete