Nemsokára jön: “Te sem vagy egyedül” című e-learning anyagunk a Sokszínűség Hetére! | Sokszínűség Oktatás Munkacsoport

Nemsokára jön: “Te sem vagy egyedül” című e-learning anyagunk a Sokszínűség Hetére!

A korábbi években, mivel személyesen megvalósítható közösségi programokban gondolkodtunk, természetesnek vettük, hogy nyomtatatott segédanyagokkal készülünk az Iskolai Sokszínűség Hetére. Idén viszont, mivel sejthető volt, hogy az április 12-16-i héten kevés esély lesz iskolai programokat, órákat rendezni, e-learning anyagok szerkesztésébe fogtunk. Ezekben olyan gyakorlatok, ajánlatok lesznek, amelyeket az online oktatásba is be lehet illeszteni. 

Az e-learning anyagokat elsőként az Iskolai Sokszínűség Hete jelentkezőivel fogjuk megosztani április elején, és most az alábbiakban szeretnénk hírül adni, mire számíthatnak. Aki ennek fényében szeretne csatlakozni, az még nincs elkésve: megteheti ezen a linken.

Készülünk diákoknak szóló e-learning anyaggal, és egy tanároknak szólóval is. Ez utóbbi kiegészítheti a diákok anyagának feldolgozását, de attól függetlenül is alkalmazható lesz. Az anyaghoz tartozó animált videókkal leginkább az általános iskolás korosztályt célozzuk meg, de a tanári segédlethez mellékelt gyakorlatok közül sok jól alkalmazható középiskolásoknál is.

Ezeknek a fő céljai, hogy információkat adjanak az iskolai zaklatás és kirekesztés jelenségéről, hatásairól, lehetséges megoldási lehetőségeiről érdekesen és életkornak megfelelően, továbbgondolásra és párbeszédre ösztönözznek osztály- ill. csoport-szinten a megjelölt témákról, támpontokat adjanak a cselekvéshez az iskolai zaklatás megelőzésével és kezelésével kapcsolatban, hiszen az iskolaközösség minden tagja tud tenni az elfogadó és békés iskoláért.

 

Mindkét anyagnak három fejezete lesz: 

az 1. általánosságban az iskolai zaklatásról, 

a 2. a sztereotípiákról és előítéletekről szól, 

a 3. pedig a lehetséges megoldásokról.

 

Mindhárom fejezet 3-3 részre bontható:

  • Mindegyik fejezet egy animált, rövid videóval kezdődik, ami Anna történetét mutatja be, aki új iskolába kerül, de az iskolaváltás nem úgy sikerül, ahogy szeretné, mert zaklatni kezdik. A három fejezet videórészleteiben összeálll egy kis történet: Anna mellé áll Hédi, aki régebben szintén zaklatás áldozata volt, és szívén viseli azt, ami sorstársaival történik. A két gyerek pedig tervet kezd kovácsolni azzal kapcsolatban, hogy a tanárokkal és más diákokkal összefogva javítsanak az iskolai légkörön…

  • A fejezetek ezután egy-egy rövid információs blokkal folytatódnak a fejezet témájáról (pl. az iskolai zaklatásról).

  • A fejezetek végén pedig (a diákok estetében) rövid, kvíz-szerű feladatok, vagy (a tanárok esetében) gyakorlat- ill. foglalkozás-ötletek találhatók (melyek online órán is megvalósíthatóak). Ezek akár egymást kiegészítve és egymástól függetlenül is megvalósíthatók lesznek, ahogy a pedagógusok megítélésétől és a diákok érdeklődésétől függően.

 

A tanári segédlethez mellékelünk egy olyan kiegészítést, amelyben összegyűjtjük a SOM-hoz tartozó szervezeteket, és az általuk nyújtott online anyagok, programok ajánlóit is.

Iskolai Sokszínűség Hete