Milyen volt gyereknek lenni 2017-ben? | Sokszínűség Oktatás Munkacsoport

Milyen volt gyereknek lenni 2017-ben?

A Hintalovon kiadta gyerekjogi jelentését a 2017-es év alapján - ebben strukturáltan összegyűjtöttek minden eseményt, hírt, változást, ami gyermekjogi szempontból meghatározó volt.

Többek között kiderül belőle, hogy sok tennivaló van még az iskolai integráció megvalósulása érdekében.

Az egyik legnagyobb probléma, hogy a fogyatékossággal élő és sajátos nevelési igényű gyerekek rendkívül nehezen férnek hozzá minőségi oktatáshoz. Az iskolarendszer hiányosságai miatt meg nem valósuló integrációról is több jelentésben is foglalkozott az ombudsman. "Szakemberhiány, az iskolába való eljutás ellehetetlenülése, kézbesítőnek használt szülők – néhány példa az integráltan nevelhető, sajátos nevelési igényű tanulók oktatáshoz és fejlesztéshez való hozzáféréséről lefolytatott ombudsmani vizsgálat megállapításai közül.”

De a jelentésben akadtak pozitív példák is. Például kiemelte, hogy a Kúria 2017-ben kimondta a roma gyerekek iskolai szegregációjának tilalmát egy kaposvári általános iskola ügyében, megtiltva, hogy szeptember 1-től új 1. osztály induljon – tekintettel arra, hogy az iskola nem készített deszegregációs tervet, és nem változtatott a jogsértő gyakorlatán.

A teljes jelentés itt olvasható, a kapcsolódó figyelmefelhívó kisfilm itt tekinthető meg.